IAB Sverige Webinar: Legal & Policy – Sociala medier & Riktlinjer

--------------------------------------------
--------------------------------------------


IAB Sweden

IAB, Interactive Advertising Bureau, is the world's

leading online marketing organization. 

 

The national branch IAB Sweden brings together the country's stakeholders in digital marketing communication. 

IAB Sweden operates as an independent and transparent member organization.

IAB Sweden was founded in 2008 and today has over 270 member companies that want to be involved and contribute to the development of our digital channels. 

Members are advertisers, adtech companies, media agencies and publishers etc.

The organization has rapid growth and constantly works based on the resources and trust that the members give us. 

More members more questions
can IAB pursue ...

IAB Sweden's vision is for Sweden to be a world leader in Interactive Marketing. 

We want Sweden to be "the capital of the Internet". 
Our business idea is based on three core pillars Influence, One and Educate.





----------------------------------------------------------------------------------------


Webinar i samarbete med Marlaw

Advokatvbyrå

About this event

TIllsammans med Task Force Insikt & Analys bjuder vi nu in till ett lunch-webinar den 3 juni kl 12.00 - 12.45 för att diskutera hur Covid-19 har påverkat och fortsätter att påverka våra beteenden och medievanor.

Vilka beteendeförändringar kommer vara bestående och vilka försvinner efter pandemin? Task Forcen delar med sig av tankar och spaningar om medievanor och medieinvesteringar.

Vi kommer dessutom åka 28 år framåt i tiden med Nicklas Hermansson, NomoFomo, – till 2049 – för att se hur världen kan komma att se ut och fungera ur ett marknadsföringsperspektiv. Det kommer även finnas tid för Q&A så ställ gärna frågor i Q&A-funktionen i Zoom.

När: Torsdag 3 juni kl 12.00 - 12.45

Var: Livesänt via Zoom

Hur: Anmälda får länk till sändningen dagen innan webinaret

Agenda:

  • Charlotte Thür, VD, IAB Sverige, hälsar välkommen
  • Task Forcens ordförande Anne Mogensen Voss, Head of Research, Dentsu Data Labs, sammanfattar gruppens arbete senaste året och framtida planer
  • Magnus Damstedt, Analytiker, Bonnier News, hur kommer medieinvesteringarna att påverkas när pandemin släpper sitt hårdaste grepp, utifrån siffror från IRM
  • Cecilia Perlind, Managing Director Communications, KANTAR Sifo, vilka förändrade mediebeteenden har vi sett under pandemin och vilka tror vi blir bestående?
  • Nicklas Hermansson, chefredaktör NomoFomo – Är reklamen död år 2049?

Comments

Popular posts from this blog

5 Reasons Why Sweden Is Becoming A Popular Destination For Investing

Record rise in Swedish house prices, raises overheating fears